جکی چان، بازیگر و رزمیکار ۷۱ ساله در گفتوگویی تازه از وضعیت بدلکاری در هالیوود انتقاد کرد و گفت که استفاده گسترده از جلوههای ویژه رایانهای جای بدلکاریهای واقعی را گرفته است.
چکی چان در گفتوگوی اخیرش با مجله «Haute Living» درباره وضعیت کنونی بدلکاری در هالیوود صحبت کرد و گفت بدلکاریهای امروز در سینما برخلاف دوران اوج کاریاش، زیر سلطه جلوههای ویژه رایانهای (CGI) و ترفندهای طنابکاری قرار گرفتهاند. او گفت: «در گذشته، تنها انتخابی که داشتیم این بود که واقعاً آنجا باشیم و بپریم؛ همین. اما امروزه، با استفاده از کامپیوتر، بازیگران میتوانند هر کاری انجام دهند، ولی همیشه احساسی از واقعیت وجود دارد که گم شده.» چان ادامه داد: «این موضوع مثل یک شمشیر دولبه است. از یک طرف، بازیگران با کمک فناوری میتوانند بدلکاریهای غیرممکن را انجام دهند؛ اما از طرف دیگر، مفهوم خطر و مرزها محو شده و تماشاگر نسبت به آن بیحس شده است. البته من هیچکس را تشویق نمیکنم جانش را برای بدلکاری به خطر بیندازد، مثل کاری که خودم کردم؛ واقعاً خیلی خطرناک است.» چان که استاد بدلکاری است، سالها در فیلمهایی چون «داستان پلیس» و «ساعت شلوغی» به اجرای صحنههای اکشن پرداخته است و حتی در ۷۱ سالگی هم قصد ندارد از این کار دست بکشد. او میگوید: «البته که همیشه بدلکاریها را خودم انجام میدهم. این بخشی از وجود من است. این کار تا روزی که بازنشسته شوم ادامه دارد، که البته آن روز هیچوقت نمیرسد! واقعیت این است که وقتی ۶۴ سال پیوسته این کار را کردهای، دیگر نیازی به آمادگی جسمانی نیست. همهچیز در دل و جانت جا دارد؛ اینها حافظه عضلانی است.» پروژه بعدی چان، فیلم «بچه کاراتهکار» است که در تاریخ ۳۰ می اکران میشود. او در این فیلم همراه با رالف ماکیو و بن وانگ، دوباره در نقش آقای هان از نسخه ۲۰۱۰ این فیلم ظاهر میشود. جکی چان که بیش از ۱۵۰ عنوان فیلم در کارنامهاش دارد، از سال ۱۹۷۲ با فیلم «خشم اژدها» وارد دنیای بدلکاری شده و از آن زمان تاکنون همواره خودش بدلکاریهایش را انجام داده است.
هتل سینمایی کاپولا
کاپولا کارگردان افسانهای دست به یک ابتکار متفاوت زد و یک مسافرخانه خارج از آتلانتا را به یک بوتیک مهمانخانه و مرکز تولید برای بازیگران، خدمه و دوستداران فیلم بدل کرد. به گزارش هالیوود ریپورتر، فرانسیس فورد کاپولا در حالی که مشغول ساخت فیلم حماسی مستقل خود «مگالوپولیس» در حومه آتلانتا بود، بی سر و صدا روی یک پروژه خلاقانه غیرمعمول دیگر هم کار میکرد. وی در زمان استراحت خود، یک مسافرخانه قدیمی کنار جادهای را خرید و یک فضای ترکیبی منحصر به فرد از آن ساخت تا مکانی دلپذیر برای اقامت افرادی که در این منطقه فیلم میسازند یا فقط برای افرادی که عاشق سینما هستند ایجاد کند. نتیجه کار او هتل «همه سینما» (All-Movie) است؛ یک هتل بوتیک ۲۷ اتاقه. کاپولا دو سال قبل از اکران فیلم «مگالوپولیس» در سال ۲۰۲۴، در این محل زندگی و کار کرد و اکنون میتوان نشانههایی را از اینکه این فضا دقیقاً مطابق سلیقه و نیازهای او ساخته شده در این مکان مشاهده کرد؛ از شیرینیهای صبحانه که در بشقابهایی سرو میشوند که بخشی از فیلم «مگالوپولیس» بودند تا اتاقی که برای صدای هدفون مورد نظر او کالیبره شده است. کاپولا سال ۱۹۹۳ هم یک کلبه شکار را که خانوادهاش یک دهه قبل به عنوان یک پناهگاه خانوادگی خریده بودند، به یک اقامتگاه لوکس برای عموم بدل کرد. خانواده کاپولا اکنون مالک ۷ هتل هستند که هتلهایی در گواتمالا، آرژانتین و ایتالیا از جمله آنها هستند و همه آنها در مکانهایی واقع شدهاند که برای این خانواده بار معنایی شخصی دارند. هتل «همه سینما» اولین پروژه مهماننوازی کاپولا در آمریکا و اولین پروژهای است که با هدف کار طراحی شده است. این مکان در ۹ مایلی استودیوهای شلوغ «پاین وود» آتلانتا واقع است که کاپولا فیلم «مگالوپولیس» را آنجا ساخت. چندین فیلم مارول و دی سی، از جمله «تاندربولتز» که امسال اکران شد نیز آنجا ساخته شدند. صنعت سرگرمی موتور اقتصادی بزرگ جورجیا است که به لطف یک برنامه تشویقی مالیاتی ۳۰ درصدی، در سال ۲۰۲۴ میزبان تولید ۲۷۳ محصول سینمایی و تلویزیونی بود.