«پیرو درج گزارشی در صفحه اول روزنامه ستاره صبح به تاریخ 21 مردادماه سال جاری با عنوان (فراز و فرود بانک سپه از حمله سایبری تا به امروز)، ضمن تشکر از توجه آن رسانه وزین به اهمیت استمرار خدمات بانک سپه، پاسخ موارد مطرح شده در گزارش به منظور تنویر افکار عمومی برای درج در آن رسانه محترم ارسال میشود، مقتضی است دستور فرمائید طبق قانون مطبوعات در همان بخش از روزنامه به نحو شایسته انتشار یابد.
( بانک سپه به عنوان یک بانک بزرگ و اثر گذار نظام جمهوری اسلامی ایران در بحبوحه جنگ 12 روزه رژیم صهیونیستی مورد حمله سایبری قرار گرفت، مدیران و کارکنان نخستین و بزرگترین بانک کشور بی درنگ و بلافاصله پس از حمله سایبری با تشکیل کمیته بحران نسبت به راه اندازی خدمات از طریق جایگزینی سامانه بانکداری جامع این بانک اقدام کردند، به اذعان کارشناسان خبره بانکی استفاده از سامانه جدید بانکداری در بانکی با 37 هزار پرسنل و بیش از 50 میلیون مشتری در کوتاه ترین زمان ممکن مانند بسیاری دیگر از اقدامات بانک سپه نظیر طرح ملی ادغام، کاری عظیم و بی نظیر در شبکه بانکی کشور است که به لطف خداوند متعال و همت مدیران و کارکنان جهادی بانک سپه انجام شد و نویسنده محترم گزارش روزنامه ستاره صبح نیز در پایان پاراگراف اول گزارش خود به حل شدن بخش زیادی از مشکلات تحمیل شده به بانک سپه اشاره کردهاند.
در بخشی از گزارش آن روزنامه محترم به موضوعاتی نظیر سردرگمی کارکنان، برگشت چک ها، مشکلات ساتنا و پایا وعدم به روزرسانی اطلاعات تسهیلات اشاره شده و این در حالیست که این بانک به استناد اخبار و اطلاعیه های منتشر شده در وب سایت رسمی بانک سپه و انعکاس گسترده آن در رسانهها، پایداری سیستمها را اعلام کرده و علاوه بر این بازدید میدانی وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی از روند پایدار سازی خدمات این بانک و بازرسی بیش از 3 ساعته ریاست محترم بازرسی کل استان تهران از قسمت های مختلف بانک و اطلاع رسانی گسترده آن دال بر روند مطلوب پایدار سازی خدمات بانک سپه است .
پس از استقرار سامانه جدید بانکداری متمرکز در بانک سپه، ارائه خدمات مرتبط با سامانه چکاوک، عملیات ساتنا و پایا، استفاده از همراه بانک، اینترنت بانک، دستگاههای خودپرداز، کارتخوان و سایر خدمات بدون وقفه و به صورت عادی به مشتریان ارائه میشود، بطوریکه از ابتدای مهاجرت سیستمی به این سامانه تا کنون بیش از 1 میلیون و 134 هزار فقره چکهای عهده بانک و 473 هزار فقره چک واگذار شده کارسازی شده است.
در حوزه عملیات ساتنا بیش از 524 هزار عملیات صادره و 366 هزار عملیات وارده با موفقیت انجام شده و در سامانه پایا نیز بالغ بر 1 میلیون و 691 هزار عملیات وارده و 24 میلیون و 800 هزار عملیات صادره طی این مدت صورت گرفته است.
همچنین دستگاههای خودپرداز بانک سپه به تعداد 6100 دستگاه و تمامی دستگاه های POS و سایر سامانه های پرداخت این بانک در سراسر کشور فعال بوده و قابلیت راستی آزمایی توسط بانک مرکزی را دارا میباشند.
در بخش دیگری از این گزارش به عدم اعتبار چک های بانک سپه در بازار اشاره شده که این نکته صرفا نقطه نظرشخصی نویسنده محترم این گزارش بوده و همانگونه که در متن گزارش فوق آمده است بانک سپه با قدمت و اعتباری یکصد ساله هرگز با سنگ اندازی های دشمنان نظام و انقلاب دچار کاهش اعتبار نخواهد شد.
عدم عذرخواهی مسئولان بانک سپه و اعلام زمان پایداری سرویسها از دیگر موارد مطروحه در گزارش است که در این خصوص لازم به ذکر است که دکتر پرتوافکنان عضو هیئت مدیره بانک سپه در تاریخ 9 تیرماه در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ضمن عذر خواهی از مشکلات تحمیلی، زمان پایدار سازی مرحلهای خدمات بانک را اعلام نمودند و مصاحبه مذکور بازنشر گستردهای در رسانه های کشور داشت.
در پایان لازم به ذکر است بانک سپه با سابقه درخشان خدمت به مردم شریف ایران اسلامی همواره بازوی توانای دولتها در طرح های ملی و پروژه های کلان بوده و به همین دلیل خار چشم دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب است و در تاریخ یکصد ساله این بانک بزرگ و سپهر اقتصادی جمهوری اسلامی ایران این بانک همواره سرفراز بوده و فرودی نداشته و نخواهد داشت.)»